Les Dates
Del 12 d'abril al 6 de maig. De dimecres a dissabte a les 20.30 h. Diumenge a les 19 h.
El Lloc
La Seca Espai Brossa
Flassaders, 40
Barcelona, 08003
La Sinopsis
1914 i 1945 representen d’interval de temps que hi ha exactament entre l’inici de la Primera Guerra Mundial i el final de la Segona Guerra Mundial. Un espai de 31 anys on el món viu les dues guerres més cruentes del segle XX, i segurament de la història de la humanitat. I on la música és reflex paradigmàtic de la capacitat única de l’ésser humà per sobreviure i reconstruir-se.
‘14:45. Música entre dues guerres’ proposa un itinerari calidoscòpic per fragments d’algunes músiques i cançons representatives principalment d’aquestes tres dècades: els anys 20 de les avantguardes i el jazz, els anys 30 de la depressió econòmica, i els 40 l’amenaça dels feixismes i amb la incertesa d’una altra gran guerra a punt d’esclatar. Cançons que ens parlen d’amor, de desamor, del futur, del passat, de la utopia, del dolor, de la felicitat, o de la impossibilitat de trobar-la. I que formen un tot fet de petites miques de música que ens evoquen un univers conegut i proper:
Música per pensar. Música per emocionar-nos. Música per evadir-nos. Música per somiar. Música d’Europa i d’Amèrica. Música per fugir del món. En definitiva, música entre dues guerres.
El gènere
Musical. Durada 1 hora i 30 minuts
Motius per anar-hi
Perquè és una delícia. Una oportunitat per abandonar-se al plaer evocador de la música.
El Repartiment
Rosa Galindo (veu)
Franco Piccinno (piano)
El Director
Josep Galindo (Barcelona, 1973), director de l’espectacle
(Director teatral i dramaturg
Llicenciat en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona. Actualment és co-director d’Eòlia; dóna classes de direcció d’actors a la Universitat Ramon Llull (Blanquerna). I és cofundador i impulsor de Projecte Galilei.
La seva experiència teatral abarca diverses disciplines i àrees professionals, com ara la direcció, la dramatúrgia i la traducció.
Entre els seus treballs més destacats com a director trobem Antigone (Hannover Staastheater, 2011); Das gestell (Stuttgart Staatstheater, 2011/Romea/Salamanca); La Bella dorment (Mercat de les Flors 2010), Alícia ja no viu aquí (Temporada Alta/Tantarantana 2009), La Ruta Blava (Teatre Romea Grec 2009), La Maternitat d’Elna (Temporada Alta/Teatre Capitol 2008), Quixote de Cervantes, versió Pablo Ley i Colin Teevan (WYPLeeds /Festival de Otoño 2007) ; Celebració de Thomas Vinterberg, versió Pablo Ley (Grec2005-T.Romea. Nominada Premi Max 2006, millor muntatge teatral); Homenatge a Catalunya de George Orwell, adaptació de Pablo Ley i Allan Baker (París-Bobigny Newcastle-NorthernStage/ Barcelona Grec2004); dramatúrgia i direcció de The maiden, the sailor and the student i Amargo, the bitter one de García Lorca (Studio Theater CSUN Los Angeles. EUA 2003).
Com adjunt de direcció i dramaturg ha traballat en col.laboració amb Calixto Bieito a Peer Gynt d’Ibsen (Bergen-Noruega/Grec 2006) , a El Rey Lear, William Shakespeare (Albeniz-Madrid 2004), a La ópera de cuatro cuartos de Bertold Brecht i Kurt Weil, a Macbeth de William Shakespeare (2002, Romea/ Barbican Center-London) i a La vida es sueño de Calderón de la Barca (Teatre Romea). També ha treballat d’ajudant amb directors com Ariel García Valdés, Xicu Masó i Pep Tosar, a Don Juan, Revés i La Casa en obres, respectivament.
Ha intervingut en els espectacles musicals Un cop més una mica de música (Teatre Principal, 1999, EMMP), i en el El Somni de Mozart, com autor del text, de les lletres de les cançons, com a director adjunt i intèrpret (TNC, 1998).
Ha dirigit i és autor -conjuntament amb F.Capdet i J.Blesa de l’obra Degeneració en generació (Versus Teatre, 1997). També, ha treballat al documental El viaje de Ibrahima com a ajudant de
direcció (Premi Actual 2000) i al cinema a Terra i llibertat com a actor sota la direcció de Ken Loach.
L’Autor
Pablo Ley Fancelli, dramaturg de la peça (Barcelona, 1961). Dramaturg
Llicenciat en Història de l’Art per la UB. Ha estat crític teatral a l’ABC (1990-1992) i El País (1995-2004). Ha impartit classes de Periodisme Cultural a la Facultat de Ciències de la Informació de la UAB (1999-2001).
És cap del Departament de Dramaturgia de Eòlia des de 2003-2004. Autor, entre d’altres, d’obres com Se està haciendo muy tarde (Premi Sant Martí de Teatre, Mercat de les Flors, 1988); Paisaje sin casas (Premio Marqués de Bradomín 1990); o Pequeños detalles del horror (finalista del Premio Caja España 1991).
Ha realitzat dramatúrgies d’obres com F@ust versió 3.0 (La Fura dels Baus, Teatre Nacional de Catalunya, 1998); La ópera de cuatro cuartos (dir. Calixto Bieito, Teatre Grec, 2002); Comedias Bárbaras (dir. Bigas Luna, La Nave de Sagunto, 2003); Homage to Catalonia (dir. Josep Galindo, Teatre Romea, West Yorkshire Playhouse de Leeds, Northern Stage de Newcastle y MC93 Bobigny, 2004), La Celestina (dir. Calixto Bieito, Edinburgh International Festival y The REP de Birmingham, 2004), Celebració (dir. Josep Galindo, Teatro Romea, 2005), 2666 (dir. Alex Rigola, Teatre Lliure, 2007), i Don Quixote (en col•laboració amb Colin Teevan; dir. Josep Galindo, West Yorkshire Playhouse de Leeds, 2007).
L’Estil
Evocador
L’Escenografia
La presència de Dolors Galindo acompanyada de Franco Piccinno i el seu piano de cua sense partitura. Un rellotge en què el temps ha parat a les 14.45 h. Projecció de fotografies de gent normal. D'aquella gent normal que no surt als llibres d'història.
La Curiositat
Una sorpresa final, una revelació
On Comprar les Entrades
Preu: 18 euros