Android App

Agenda

Google Plus

Facebook

Twitter

Newsletter

Iphone App

La Ventafocs - El Petit Liceu

Les Dates 

El 12 i 13 de Novembre, a les 12h a l’Auditori de Cornellà

El Lloc

Auditori de Cornellà
Albert Einstein, 51
Cornellà de Llobregat08940

Link - adreça de l'Auditori de Cornellà

L’Argument

El director del grup de teatre Els Comediants, Joan Font, presenta una nova versió per al públic infantil del conegut compte de Perrault “La Ventafocs”. Elaborat a partir de l’adaptació operística de Gioachino Rossini, “La Cenerentola”

El montatge de Font es manté fidel al texte original, encara que introdueix alguns elements nous que converteixen la producció en una peça pròpia de la Comedia de l’Art. Cal destacar que els nens coneixen el compte en la versió de Perrault, una ventafocs molt diferent a la presentada a l’òpera. En aquella història el príncep es troba en el palau sense fer altra cosa que esperar que arribin les noies més belles del Regne. Rossini modifica l’argument fent que el príncep Ramiro prengui la iniciativa de forma activa en el seu destí.

D’altra banda, els poders màgics i els elements sobrenaturals no apareixen en la trama per desig personal del propi Rossini.

Motius per anar-hi

L’espectacle té com objectiu aproximar l’art de l’òpera als més joves d’una forma efficient i agradable, a través d’una obra adaptada músicalment i dramàticament al públic infantil i presentat amb un alt nivell artístic

Els Cantants

Albert Casals / Jordi Casanova / Helios Pardell, Toni Marsol / Lluís Martínez-Agudo, Jeroboam Domingo Tejera / Xavi Fernàndez, Maia Planas / Belén López / Alícia Ferrer, Anaïs Masllorens / Laura Ortiz, Anna Tobella / Marta Valero / Carol Garcia, Maria Casellas / Marta Rosell

El Cantant més Destacat

Nascut a Barcelona, Albert Casals comença els seus estudis musicals a l’Escolania de Montserrat sota el mestratge del pare Ireneu Segarra on pren també estudis de piano i oboè. Posteriorment, i compaginant-ho amb la carrera d’enginyeria tècnica de telecomunicacions, inicia els seus estudis de cant amb el professors Xavier Torra, Joaquim Proubasta, i posteriorment, amb el tenor Dalmau González.

Ha estat membre del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, havent cantat anteriorment en altres cors de reconegut prestigi. En el camp de l’oratori ha cantat obres com el Requiem de Mozart, la Petite Messe Solennelle de Rossini, Magnificat de Bach, La Creació de Haydn, Mesies de Handel, Davide Penitente i Missa de la Coronació de Mozart...en lieder, cicles com “la bella molinera” de Schubert.

El seu debut operístic va ser amb el difícil rol de Gualtiero de l’opera Il Pirata de Bellini amb els Amics de l’Opera de Sabadell, (amb els que va rebre molt bones crítiques), amb qui també va estrenar el paper de Ferrando del Cosí fan tutte. Entre els propers compromisos destaquen el debut de dos nous rols: Tamino de la Flauta Màgica de Mozart i el Comte d’Almaviva del Barber de Sevilla de Rossini, ademés de el Retablo de Maese Pedro al Gran Teatre del Liceu i una Gran missa en do menor de Mozart a l’Auditori Nacional de Madrid.

      El Compositor

Gioachino Rossini (Pésaro, 1972 – París, 1868) va ser un compositor italià. Fill de músics, va iniciar-se de ben petit al teatre musical, formant-se en el Conservatori de Bolònia, tot rendint un especial culte a Mozart, fet que es percep en les seves obres. Ben aviat va destacar com a compositor d’òperes gràcies al seu sentit innat de la melodia i de l’humor.

El 1829 va posar punt i final a la seva creació operística que va arribar al nombre de 36 òperes, no tornant a escriure més que peces religioses. La seva obra, coneguda per la seva instrumentació i veu pròpia, destaca como una de les més sòlides del classicisme i del “bel canto” operístic.

Entre les seves òperes destaquen: Il turco in Italia (1814), Elisabetta, regina d'Inghilterra (1815), la gazza ladra (1817), Mosè in Egitto (1818), Semiramide (1823) i el Guillaume Tell (1829).

La Curiositat

Rossini componia La Cenerentola quan tenia 25 anys, seguint l'èxit de Il barbiere di Siviglia de l'any anterior. Malgrat que la completà en un període de tres setmanes, es considera que conté part de la seva escriptura més fina per a àries i conjunts.

La parts més destacada

L'obertura és memorable, com la majoria de les altres obertures de Rossini. La darrera ària, Nacqui all'affanno - Non più mesta, és possiblement la més cèlebre d'aquesta òpera. La mezzosoprano que canta el paper de la Ventafocs ensenya llavors les seves diverses capacitats vocals. Aquesta ària demana molta agilitat i talent i és molt típica en les obres de Rossini.
Trobaràs el link de l’ària Nacqui all'affanno - Non più mesta interpretada per la genial Frederica Von Stade


El Vídeo de l’obra


On comprar les entrades


Si Vols Aprofundir Més


La Vampira del Raval

Bufaganda

14:45 Música entre dues guerres

L'espera

Agost

Yo, Sola

Coriolà

Sade was myself

Impro Horror Show

Gènesi una idea d'Europa

Intocable

The Artist

La Pesca del salmó al Iemen

De tu ventana a la mía

Wilaya

El Bulli: Cooking in Progress

Katmandú

J.Edgar

War Horse

La intervención de Hugo

Catalunya Visió

CIFB

Catalunya 1400

Tecnorevolució

Més Fotoperiodisme

Eugène Delacroix

Goya. Llums i Ombres

Un Collage abans del Collage

Il Divo

Andreu Rifé

Rèquiem de Fauré

Ana Belén

Els Amics de les Arts

El Rèquiem de Mozart

Concert d'Aranjuez

Mikel Erentxun

Luz Casals

19 La Simfonia Linz

Big Mamma

Harlem Jazz Club

Joan Vidal Sextet

Miguel Zenon Quartet

Lluís Coloma Trio

Escriu un PreViu

La Bohème

Sarrià-St Gervasi òpera

Montserrat Caballé

Le Nozze di Figaro

Anys de Prosperitat

I el Món Gira

Biografia Steve Jobs

Obre els ulls i desperta

Olor de Tinta

El Jardí Oblidat

La Veu i la Fúria

1Q84

Les Ombres en la Nit

Carn de Canó