Les Dates
Fins el 25 de Septembre 2011. Els dilluns tancat
La Temàtica
En plena era de la fotografia digital, ens traslladem a una època on fer-se una foto era tota una experiència. En un procés en el qual Pere Noguera començà als anys 70, utilitzant arxius fotogràfics comprats a mercats d’antic o a particulars. Els protagonistes són persones anònimes, testimonis de la societat de l’Espanya dels anys 50 i 60. A través de l’acumulació d’exemples, l’artista fa una aproximació punyent a la idea estètica del retrat, en un moment en què els retocs artesanals enrojolaven galtes, arreglaven papades i feien desaparèixer arrugues i sacsons, tal com avui ho fa el photoshop.
Motius per anar-hi
La mostra també recull fotografies publicitàries que plasmen els anhels del moment, instal·lacions, documents audiovisuals i peces realitzades amb fotocòpies.
La fotografia documental s'ha convertit en la pintura per a molts creadors. Es tracta d'un rescat i un punt de partida. Per a Pere Noguera, "res mora completament, a l'espera de ser llegit un dia per a un altre ús".
D'aquesta forma, les fotos trobades, però també les postals i altres objectes, dialoguen en el procés creatiu, centrat en l'anàlisi del llenguatge i en el qüestionament al voltant de què és història i què és anècdota. S'utilitza el PowerPoint com a suport per projectar les imatges per tal d'entrellaçar els elements, prova que en la seva proposta el que és important no és la virtuositat, sinó altres elements.
Pere Noguera (La Bisbal d’Empordà, Girona, 1941) va iniciar la seva trajectòria en el marc de les noves poètiques pobres, efímeres i conceptuals de la dècada de 1970, practicant una escultura de procés i amb un plantejament estètic i energètic de desconstrucció i fragmentació proper a l’arte povera. Ha desenvolupat treballs sobre els processos conceptuals de la fotografia i l’electrografia, essent un dels pioners dels treballs en fotocòpies a la dècada de 1970, així com el concepte d’arxiu com a “ready-made”, a partir de fotografies i films trobats que exposen una manera d’entendre la fotografia i el seu procés, treball que ha estat revisat en els últims temps d’acord amb els nous procediments digitals.
La Curiositat
Una troballa curiosa: la col·lecció de bitllets de les antigues 100 pessetes amb la cara de Manuel de Falla tunejada a gust del pagador. Un altre retrat interessant, testimoni de la transició
Les Fotografies
On Aconseguir les entrades
A la fundació Antoni Tàpies. Preu 6 euros
Si Vols Aprofundir Més