Android App

Agenda

Google Plus

Facebook

Twitter

Newsletter

Iphone App

Un Cuento Chino - Ricardo Darin

Cinema

Cinemes Renoir i altres cinemes. Trobaràs al link on veure el film:


L’Argument

Roberto, un reclús propietari d'una ferreteria a Buenos Aires, acull un immigrant xinès que ha arribat a la ciutat buscant un familiar seu després de la mort de la seva promesa. Mort que s’ha produït per causes poc habituals. La recerca del tio de Jun i la seva convivència durant unes setmanes té un gran impediment, Jun no parla més que xinès.

El gènere

Comèdia. Durada 93 minuts

Motiu per veure-la

“Un cuento Chino”, és tan sols el que popularment s´entén com  un “conte xinés”, una història capaç d´entabanar i portar al seu terreny , que no és altre que el dels sentiments, el de deixar-nos guanyar pels avatars d´una trobada casual entre dos éssers humans i veure en pantalla com, per molt estranys i diferents que siguin entre ells es poden entendre, comprendre entre ells , i en definitiva, servir de fort contrast amb la belicositat i els conflictius interessos contraposats que dominen el panorama històric dels nostres dies.

El repartiment

Personatge
Intèrprets
Roberto
Ricardo Darín
Mari
Muriel Santa Ana
Jun
Ignacio Huang
Cliente
Pablo Seijo
Leonel
Iván Romanelli
Rosa
Vivian El Jaber



L’Actor més destacat

Ricardo Darín (1957, Buenos Aires, Argentina) pertany a una família dedicada a la interpretació, sobretot al teatre. El jove del clan Darín va iniciar la seva carrera com molts altres actors argentins, fent de galant en les telenovel·les dels anys 90 i en alguna comèdia televisiva com El meu cunyat (1993), que va aconseguir una notable repercussió al seu país. En aquesta època també va fer teatre i va dirigir les seves pròpies produccions.

La primera vegada que la crítica es va fixar en les aptituds de Ricardo Darín per al cinema va ser en el thriller Perdut per Perdut (1993), d'Alberto Lecchi. Després arribarien El mateix amor, la mateixa pluja (1999) i Nou reines (2000), per les quals va ser premiat per l'Associació de Crítics Cinematogràfics d'Argentina. Faltava l'èxit internacional, i aquest es va produir el 2001, quan Ricardo va encarnar el personatge de Rafael Belvedere a El fill de la núvia. A més del premi dels crítics de l'Argentina, es va endur també al Sant Jordi al millor actor estranger, entre d'altres guardons.

El Director

Sebastian Borensztein (1963, Buenos Aires, Argentina), és llicenciat per la Universitat del Salvador en la carrera de Ciències de la Comunicació. Ell és el responsable del guió i la direcció de gairebé tots els seus projectes, i va ser pioner en la realització de unitaris per a televisió amb tractament cinematogràfic. Els seus començaments van ser com creatiu publicitari a mitjans dels 80 en agències com David Rato, McCann-Erickson, Ortiz Scopesi, Ogilvy, i Lintas Colonesse.

L'any 2000 va ser distingit amb el premi Konex com un dels cinc millors directors de la dècada i aquest mateix any va crear la consagrada sèrie de unitaris de suspens en temps real anomenada "Temps Final" emesa a l'Argentina per Telefe durant els anys 2000, 2001 i 2002 i que actualment s'emet en més de 50 països.

L'any 2005 va concentrar la seva carrera al cinema, tant en llargmetratges com en cinema publicitari. La seva òpera prima "La sort està tirada" (2005) de la qual és guionista i director, li va valer nombrosos premis internacionals entre ells el premi Descobriment de la Crítica Francesa.

L’Estil

El film mai pretén ser realment una pel·lícula de riallada i a mesura que passen els minuts explora amb més insistència la seva càrrega dramàtica i empra més clarament el to malenconiós. La trama gira al voltant de la soledat, l'aïllament i la incomunicació, mostrats amb certa lleugeresa encara que amb encertat sentiment.


La Curiositat

El mateix Borensztein va explicar que la idea del film va sorgir a partir d'una notícia que va llegir: "Una cosa increïble, una vaca va caure d'un avió al mar, contra un pot al qual va enfonsar. Em va semblar una mica al·lucinant. El tipus que estava en el pot no entenia absolutament res. Això va ser el punt de partida. I això va detonar altres idees que jo volia desenvolupar, com la d'un ex combatent, també a partir d'un personatge real que conec, un tipus que va estar en la guerra. Em va semblar. Volia un personatge que fora mig ermità i tot va començar a fluir ".

El Tràiler

Trobaràs en l’enllaç següent el tràiler:


Si Vols Aprofundir Més


La Vampira del Raval

Bufaganda

14:45 Música entre dues guerres

L'espera

Agost

Yo, Sola

Coriolà

Sade was myself

Impro Horror Show

Gènesi una idea d'Europa

Intocable

The Artist

La Pesca del salmó al Iemen

De tu ventana a la mía

Wilaya

El Bulli: Cooking in Progress

Katmandú

J.Edgar

War Horse

La intervención de Hugo

Catalunya Visió

CIFB

Catalunya 1400

Tecnorevolució

Més Fotoperiodisme

Eugène Delacroix

Goya. Llums i Ombres

Un Collage abans del Collage

Il Divo

Andreu Rifé

Rèquiem de Fauré

Ana Belén

Els Amics de les Arts

El Rèquiem de Mozart

Concert d'Aranjuez

Mikel Erentxun

Luz Casals

19 La Simfonia Linz

Big Mamma

Harlem Jazz Club

Joan Vidal Sextet

Miguel Zenon Quartet

Lluís Coloma Trio

Escriu un PreViu

La Bohème

Sarrià-St Gervasi òpera

Montserrat Caballé

Le Nozze di Figaro

Anys de Prosperitat

I el Món Gira

Biografia Steve Jobs

Obre els ulls i desperta

Olor de Tinta

El Jardí Oblidat

La Veu i la Fúria

1Q84

Les Ombres en la Nit

Carn de Canó