Android App

Agenda

Google Plus

Facebook

Twitter

Newsletter

Iphone App

Corella Ballet – Festival Peralada

Les Dates
  
Dissabte 13 d’Agost, a les 22 hores

El Programa

        • Bruch violí concert número 1
      • Pas de deux de principals de Corella Ballet
      • Pas de deux d’Alicia Amatriain i Lucía Lacarra
      • Soleá pas de deux
El Ballet

·         Lucía Lacarra – Baillarina solista del Ballet de l’Òpera de Munich

·         Alicia Amatriain – Baillarina principal del Ballet de d’Stuttgart

·         Ángel Corella – Corella Ballet

·         Carmen Corella – Corella Ballet

·         Jason Reilly – Baillarí Principal del Ballet Nacional de Canadà

Motius per anar-hi

Aquest cop, el ballarí vindrà no tan sols amb el Corella Ballet –amb la seva germana Carmen interpretarà l’exitosa Soleá coreografiada per María Pagés-, sinó que a més ha convidat per a un seguit d’estrelles de la dansa de diferents companyies internacionals, capitanejades per l’extraordinària Lucía Lacarra. Entre altres ballarins convidats també figuren la donostiarra Alicia Amatriain, ballarina principal al Ballet d’Stuttgart, i el canadenc Jason Reilly, estrella del Ballet Nacional de Canadà.


El Baillarí més destacat

Ángel Corella (1975) va començar la seva formació de dansa clàssica a l’edat de deu anys de la mà de Víctor Ullarte. A l’abril de 1996 esdevé baillarí principal del American Ballet Theatre. Al llarg de la seva carrera ha sigut estrella convidada als principals ballets del panorama internacional incloent el Royal Ballet de Londres, el Ballet d’Austràlia, l’Scala de Milà, el Bolshoi Ballet i el Kirov Ballet de San Petersbourg. En tots ells ha representat tots els rols principals del repertori clàssic i neo-clàssic.

Des del 2006, Ángel Corella forma part de l’espectacle King Of the Dance, conegut en el món de la dansa com els tres tenors. Va ser el 2001 quan l’artista va crear la Fundació que porta el seu nom amb l’objectiu de fomentar l’art de la dansa clàssica, facilitant els mitjans a baillarins que, per circumstàncies socials o econòmiques no poden dur a terme la seva formació.

Entre els molts premis del baillarí destaquen el Premi Internacional “Benois de la Danse” (2001), la Medalla internacional de les Arts de la Comunitat de Madrid i el premi Galileo 2000 per al seu talent excepcional.


Les Obres

El Concert per a violí núm 1 en sol menor va ser composat per Max Bruch entre 1864-1866. Després de diverses revisions, Bruch li va donar la forma final al 1868.  El concert ha esdevingut la peça més popular del repertori romàntic alemany al costat dels Brahms i Beethoven. La seva gran riquesa melòdica, l'accessibilitat dels temes, la seva brillantor i virtuosisme, combinats amb una enorme expressivitat, creen una atmosfera de subtilitat i refinament que empenyen l'oient cap a sensacions de gran intensitat.

Soleá és un tribut a la rica història del Flamenc espanyol. La música del compositor Rubén Lebaniegos simbolitza el diàleg entre un Soleá i la dansa clàssica, un diàleg que a través del seu compàs, cant i melodies converteixen aquesta experiència en un seriós joc. El joc és un ingredient fonamental en aquest treball, tan important i necessari com la relació de dos germans, els Corella, que a més a més comparteixen amor i dedicació per al ballet.

El Compositor

Max Bruch (Colònia, 1838 - Friedenau, 1920) fou un compositor i director d'orquestra alemany del Romanticisme. El 1852, quan només tenia 16 anys, ja va presentar la seva primera simfonia i un quartet de corda, el que li va valdre un premi de la Fundació Mozart a Frankfurt del Main. Al llarg dels anys, Bruch va rebre moltes distincions: va rebre el títol de professor honoris causa per les universitats de Cambridge i de Berlín i en aquesta darrera ciutat va ingressar a l'Acadèmia de Belles Arts com a membre de la direcció.

En els deu últims anys de la seva vida, Bruch va renunciar als seus càrrecs i es va dedicar completament a la composició.

Els Vídeos de les obres



La Curiositat

Ja que Bruch no era violinista, durant la composició de l’obra va demanar ajuda a Joachim a qui finalment va dedicar la seva partitura.

Si Vols Aprofundir Més


La Vampira del Raval

Bufaganda

14:45 Música entre dues guerres

L'espera

Agost

Yo, Sola

Coriolà

Sade was myself

Impro Horror Show

Gènesi una idea d'Europa

Intocable

The Artist

La Pesca del salmó al Iemen

De tu ventana a la mía

Wilaya

El Bulli: Cooking in Progress

Katmandú

J.Edgar

War Horse

La intervención de Hugo

Catalunya Visió

CIFB

Catalunya 1400

Tecnorevolució

Més Fotoperiodisme

Eugène Delacroix

Goya. Llums i Ombres

Un Collage abans del Collage

Il Divo

Andreu Rifé

Rèquiem de Fauré

Ana Belén

Els Amics de les Arts

El Rèquiem de Mozart

Concert d'Aranjuez

Mikel Erentxun

Luz Casals

19 La Simfonia Linz

Big Mamma

Harlem Jazz Club

Joan Vidal Sextet

Miguel Zenon Quartet

Lluís Coloma Trio

Escriu un PreViu

La Bohème

Sarrià-St Gervasi òpera

Montserrat Caballé

Le Nozze di Figaro

Anys de Prosperitat

I el Món Gira

Biografia Steve Jobs

Obre els ulls i desperta

Olor de Tinta

El Jardí Oblidat

La Veu i la Fúria

1Q84

Les Ombres en la Nit

Carn de Canó